Flyer Het weekend van het Aalsmeerse boek 27okt24 kopie e1729237169290

Weekend van het Aalsmeerse Boek

Op zondag 27 oktober, in het kader van het Weekend van het Aalsmeerse Boek en de Maand van de Geschiedenis is er in de corridor van museum Historische Tuin en op de veilingtribune een bijzondere gebeurtenis. Peter Prochazka en Henk van Leeuwen tonen daar hoe hun boekenverzameling danig uit de hand kan lopen. Als liefhebbers en verzamelaars van alles wat hun woonplaats Aalsmeer te bieden heeft op het gebied van afbeeldingen, boeken en tijdschriften tonen de mannen allerlei boeken die betrekking hebben op Aalsmeer. Dat zijn onder andere boeken van de Aalsmeerse schrijvers A. Vreeken en J. Eigenhuis maar ook tal van boeken waarin Aalsmeer voorkomt en die dus veel minder bekend zijn.

Peter richt zich daarbij op de kinderboeken (zijn specialiteit) en Henk richt zijn pijlen op de geschiedenis van Aalsmeer wat betreft de plezierreisjes per boot en het ontstaan van het Aalsmeerse rondvaartbedrijf en Aalsmeerse vaartuigen.

Beide heren zijn aanwezig op zondag 27 oktober van 12.00 – 17.00 uur. Als klap op de vuurpijl is er rond 15.00 bij de tribune van het veilinggebouw een ‘Aalsmeers boekenpraatje’ door Peter en Henk over hun hobby en hun ontdekkingen in boek en tijdschrift. Denk hier niet bij dat het een saaie lezing wordt, het kan alle kanten opgaan en zeker ook de verkeerde.

Tevens zijn er deze dag van Oud Aalsmeer tweedehands boeken te koop tegen zeer redelijke prijzen. Benieuwd wat voor boeken te koop zijn? Kijk even in de webshop van Oud Aalsmeer bij de tweedehands boeken.

Er wordt geen extra toegang geheven maar de reguliere entree van het museum à € 6,50 is wel van toepassing.
Museumkaarthouders en donateurs hebben gratis toegang.

Dit veld is vereist.